Наркевицька громада
Волочиський район, Хмельницька область

План соціально-економічного розвитку Наркевицької об’єднаної територіальної громади на 2017 рік

Додаток 1

До рішення 19 сесії селищної ради

Від «24» грудня 2016 року №9

План соціально-економічного розвитку Наркевицької
об’єднаної територіальної громади

на 2017 рік

  1. Вступ

Програма економічного і соціального розвитку Наркевицької об’єднаної територіальної громади на 2017 рік (надалі Програма) розроблена виконавчим комітетом на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі об’єднаної громади виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів об’єднаної територіальної громади.

 Програма розроблена на підставі Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 23.03.2000 р. № 1602- ІІІ; постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 р. № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету»; вимог до реалізації Плану дій «Україна – ЄС», Розпорядження КМУ від 01.10.2014 року № 902 «Про національний план дій з відновлюваної енергетики на період до 2020 року» та Стратегії інноваційного розвитку України на 2010 – 2020 років умовах глобалізацій них викликів».

Мета Програми - вироблення та втілення єдиної політики розвитку Наркевицької об’єднаної територіальної громади у 2017 році в контексті єдиної політики розвитку Волочиського району та Хмельницької області, що вимагатиме реалізації пріоритетів у соціальній та економічних сферах із запровадженням чіткої взаємодії з усіма гілками влади.

Основною метою Програми є створення умов для повноцінного функціонування об’єднаної громади.

  1. Аналітична частина

Наркевицька об’єднана територіальна громада утворена 13 серпня 2015 року в рамках адміністративно-територіальної реформи 2015 року. До складу громади увійшли населені пункти: смт. Наркевичіта села Юхимівці, Бубнівка, Пахутинці, Дзеленці, Шмирки, Сергіївка, Глядки, Трительники, Чернява, Личівка, Баглаї, Новоленськ, Кущівка, Копачівка Друга, Березина.

Наркевицька об’єднана територіальна громада згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Волочиського району Хмельницької області.

Відстань від адміністративного центру громади до районного центру — 45 км. Відстань від адміністративного центру громади до обласного центру — 35 км.

Територія селищноі громади е нерозривною, ii межі визначаються по зовнітніх межах юрисдикціі рад територіальних громад, що об’сдналися ( смт.Наркевичі, сіл Юхимівці,Дзеленці,Трительники,Баглаі, СергіІвка,Бубнівка,Новоленськ, Пахутинці,Копачівка Друга, Березина, Шмирки,Личівка, Чернява,Глядки, Кущівка)

Територія громади межуе:

1. північного сходу — Війтовецька селищна ОТГ;

2. північного заходу — Війтовецька селищна ОТГ;

3. півночі — с. Попівці Волочиського району;

4. сходу — Чорноострівська селищна ОТГ;

5. південного заходу — Війтовецька селищна ОТГ;

6. півдня — Війтовецька селищна ОТГ;

7. заходу — Війтовецька селищна ОТГ. Територія громади займає площу 21494 кв.км.

Населення громади становить 6603 чоловік, при цьому динаміка являється негативною i становить 2%. Переважна частина населення зайнята у сільському господарстві та його переробці. Основою зайнятості населення є робота на BП «Наркевицький цукровий завод» TOB «Волочиськ-Агро». Протяжність сезону цукроваріння варіюється від 3 до 5-ти місяців щорічно.

Через територіальну громаду проходить залізничне сполучення Південно-західної залізниці, наявна залізнична станція Наркевичі. Основним автомобільним сполученням є автомобільні шляхи: Хмельницький-Тернопіль, Війтівці-Чорний острів, Наркевичі-Купіль.

Основою промислової та економічної інфраструктури є наявність базових потужностей Агропромхолдингу«Астарта-Київ», а такожприсутність агрофірм «Кернел», «Стіомі-Холдинг», «Мрія».

На території Наркевицької ОТГ діє ряд фермерських господарств, приватних підприємств та фізичних осіб підприємців.

Фермерські господарства: ФГ «Ясний місяць», СФГ «Веста», ФГ «Відродження», ФГ «Дзеленецьке», ФГ «Байдак», ФГ «Золоте поле».

Приватні підприємці: Кушнір Михайло Іванович (вирощування: садівництво, городництво), Вигоняйло Валентина Анатоліївна (роздрібна торгівля), ПП«Фаворит», ПП Новак Віктор Володимирович, ПП Бондар Роман Миколайович, ПП «Мрія», ПП Ярженська Лілія, ПП Павенський Володимир Петрович, ПП Бухарь Ігор Васильович, ПП Сичук Олена Василівна та Сичук Олег Васильович.

Відсутність інвестицій та Програми підтримки у розвиток малого та середнього бізнесу не дозволяли створювати нові робочі місця. Фінансова неспроможність сільських бюджетів впливала на динаміку поліпшення якості умов життя людей, розробкусоціально необхідних проектів.

Повноваження сільських рад не дозволяли в повній мірі використовувати природні ресурси. Відсутність фінансових установ унеможливлювали доступ суб’єктів підприємництва до кредитів та інвестицій.

Для покращення екологічної ситуації у даному регіонінеобхідна розробка комплексної Програми.

Домінуюча частина працездатного населення зайнята в особистому селянському господарстві.

Довготривала експлуатація доріг без проведення капітального/поточного ремонту унеможливлює повноцінне задоволення потреб населення у товарах iпослугах.

Новостворена Наркевицька територіальна громада у 20l7 році повинна отримати pecypc для розробки тареалізації Програм та проектів, покликаних започаткувати соціально-економічний розвиток громади. Наявний фінансовий pecypc буде спрямовано на організацію виконавчого апарату Наркевицької ОТГ та розробку проектної документації, покликаної підвищувати соціальні стандарти життя населення громади.

SWOT - аналіз

Внутрішні фактори

позитивні

негативні

Промислові та технічні можливості Наркевицького цукрового заводу

Низький рівень  капітальних інвестицій

Розвинута інфраструктура — наявність залізно-дорожньої станції

Відсутність Програм розвитку зайнятості

населення

Високий рівень кваліфікованих працівників

Низька ефективність співпраці з інституціями держави

Достатня купівельна спроможність населення

Слабка  інформованість про можливості громади

Невелика ціна на проживання та харчування

Проблеми з водопостачанням

Наявність річок,ставків, лісів

Незадовільний стан переробки відходів

Вигідна географічне розташування

Недостатній рівень медичного обслуговування

Зовнішні фактор

позитивні

негативні

Розвиток малого та середнього бізнесу

Недостатність власних фінансових ресурсів для сталого системного розвитку громади

Достатній туристичний потенціал

Молодь не залишається працювати на селі

Розвиток сільського туризму

Малий досвід i поінформованість в залучені кошти закордонних фондів

Наявність зон для відпочинку

Зникнення джерел питної води

Розвиток тваринництва в підсобних

господарствах,

Відсутність якісних адміністративних послуг

Розвиток громадських організацій

 

Протягом 2016 року було реалізовано ряд проектів у сферах водопостачання, благоустрою території ОТГ, реконструкції та капітального ремонту об’єктів інфраструктури за рахунок місцевого бюджету, державної субвенції та коштів інвесторів. Це значно покращило умови проживання для жителів сіл громади.

  1. Цілі та пріоритети розвитку об’єднаної територіальної громади

Цілі:

Розвиток мережі транспортного сполучення в межах громади, шляхом капітального ремонту доріг.

Покращення матеріально-технічної бази об’єктів соціально-культурного призначення, закладів освіти та медицини (капітальний та поточний ремонт).

Покращення якості та доступності  послуг для населення (водопостачання, адміністративні послуги, вуличне освітлення)

Пріоритети:

Розвиток інвестицій.

Створення робочих місць для вирішення проблеми зайнятості населення.

Впровадження Програм, покликаних підвищувати соціальний рівень життя населення (роздільний збір побутових відходів, забезпечення кісними послугами населення).

Ефективне використання можливостей громади.

Реалізація проектів для забезпечення населення якісними медичними послугами.

  1. Основні завдання та механізми реалізації Плану соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади

Проведення централізованого водопостачання у с. Трительники, с.  Дзеленці, с. Бубнівка, с. Шмирки, с. Пахутинці, с. Личівка, с. Кущівка, с. Чернява, с. Новоленськ, с. Копачівка, с. Глядки, с. Сергіївка.

Капітальний ремонт систем опалення будівлі клубу в смт. Наркевичі та їдальні Бубнівської ЗОШ.

Будівництво модульної котельні в спортивних залах СБК Шмирки та Бубнівської ЗОШ Перелік завдань та заходів із визначення їх змісту та способу виконання, відповідальних виконавців, строків виконання (у цілому і поетапно), індикатори (показники) виконання та очікуваний результат від їх виконання.

Капітальний ремонт лікарської амбулаторії загальної практики сімейної медицини Волочиського РЦ ПМСД (утеплення та укріплення конструкції стін, заміна віконних та дверних блоків, заміна даху, заміна системи опалення, благоустрій території) та придбання обладнання в смт. Наркевичі Волочиського району, Хмельницької області.

Капітальний ремонт даху Наркевицької ЗОШ, Наркевицького ДНЗ.

Капітальний ремонт спортивного залу в с. Бубнівка.

Капітальний ремонт дороги М-12 (Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка) – Юхимівці через Трительники 3+000 - км 12+000 Волочиського району Хмельницької області.

  1. Фінансове забезпечення реалізації Плану

Обсяги та джерела фінансування завдань та заходів Плану, діючих та перспективних проектів розвитку об’єднаної територіальної громади, у тому числі за рахунок:

Коштів державного бюджету (субвенції з державного бюджету об’єднанням територіальним громадам на розвиток інфраструктури, державного фонду регіонального розвитку);

Коштів місцевих бюджетів, у тому числі власних коштів бюджету об’єднаної територіальної громади;

Інших джерел не заборонених законодавством.